Årsmöte närmar sig | Sverigedemokraterna Motala/Vadstena

Årsmöte närmar sig

Hej Medlemmar av SD Motala/Vadstena.
Årsmötesperioden för kommunföreningen som är från den 15 januari till den 28 februari närmar sig nu med stormsteg.
Har du något förslag på person eller personer att nominera till styrelsen för SD Motala/Vadstena 2016 eller kanske några förslag eller motioner till årsmötet?
Observera att dom nominerade måste vara medlemmar i SD samt att du i din nominering skriver vilket uppdrag du nominerar till (exempelvis styrelseledamot,suppleant,revisor osv)
Tänk då på att sista datum för nomineringar till styrelsen för SD Motala/Vadstena 2016 är den
1 december 2015.
§ 6 MOM 6 DATUM FÖR MOTIONER, FÖRSLAG OCH NOMINERINGAR
Alla motioner och förslag som behandlas vid kommunföreningsårsmöte skall vara föranmälda. Detta gäller även nomineringar till förtroendepost. Kandidat till förtroendepost skall, i samband med nomineringen eller allra senast då nomineringstiden går ut, skriftligen bekräfta sin kandidatur. I sådan bekräftelse skall det framgå vilka val kandidaturen avser. Motioner och förslag skall vara kommunföreningsstyrelse skriftligen tillhanda senast den 1 december föregående år.
Nomineringar skall vara valberednings ordförande skriftligen tillhanda senast den 1 december föregående år. Nomineringar till val av valberedning skall vara kommunföreningsstyrelsen skriftligen tillhanda senast den 1 december föregående år.

Övriga ärenden för diskussion skall vara föranmälda och godkända av kommunföreningsstyrelsen.

För nomineringar till styrelsen skickas dessa till valberedningen på epost.
Valberedning SD Motala/Vadstena epost jonas.andersson@sd.se
Valberedning SD Motala/Vadstena epost bjorn.ribers@sd.se

För motioner och förslag så skickas dessa till styrelsen för SD Motala/Vadstena
till ordföranden Fredrik Lantz på epost fredrik.lantz@sd.se

Mvh Styrelsen SD Motala/Vadstena.